lördag 11 juli 2009

Loppis fynd och god mat!

Efter att jag jobbat en stund på förmiddagen åkte vi till Jämjös sommarloppis. I tidningen stod det att det var 100 bord bokade så det bådade ju gott!! Solen sken och på vägen upp till Folkets Hus där loppisen var luktade skogen precis som mina bardoms skogar i Töreboda, vilken nostalgi! Loppisen var precis så bra som jag hoppades! Både dyrt och billigt och med möjlighet till fynd! Jag har blivit väldigt intresserad av Karlskrona porslinet efter att ha varit och besökt Porslinan, museumet som är inhyst i gamla porslinfabriken. Svärmor jobbade där 2 år så vi måste dit en tur med henne också :o)) Denna fina koppen hittade jag idag! Den är formgiven av Walther Garstecki. Dekoren heter Regina och han fick pris för den 1960. Det får bli den första koppen i min nya samling!!
Fin gul burk från Danmark som matchar 2 andra burkar i samma serie som jag har.

Favorit Gelatin i gammal orginalburk.
På vägen hem åkte vi upp till Bryggarberget och fikade Utsikten är helt enorm!! Så det är väl värt ett besök. De har buffé också. Väl hemma så gjorde vi middag! Hemmagjorda hamburgare *yammi* jag insåg att färdig köpta burgare hade en ingredienslista lång som min arm. Så vill jag inte ha det så hädanefter blir det att göra själv! Palle fixade grönsaker och la upp en rad per burgare :o)) Lätt och smidigt.
Nu ska vi slappa en stund och sedan blir det en tur till svärföräldrarna där Palles morbror, moster och lilla kusin bor under sitt besök från Norge. Måste passa på att umgås innan de åker hem.


Ha en skön lördag!

1 kommentar:

anna sa...

rackarns vilka fina fynd!