söndag 29 november 2009

Första advent!

Idag har vi haft en riktigt mysig dag! Först så var vi på Julmarknad på Kalmar Slott! Det var helt underbart! Massor att titta på i en underbar miljö!! Vi köpte en julklapp och 3 stora goda surdegsbröd med honung! Slurp så goda de var!! Jag har tagit en skiva och min lilla mage klarade det utmärkt!! Andra mjuka smörgåsen sedan operationen. Snart ska jag testa vörtbröd som jag längtar så efter!
Det var massor av utställare och hade jag haft en fulladdad plånbok hade den blivit tömd!! Men Försäkringskassan har ännu inte beslutat om jag får någon ersättning när jag var sjuk i 6 veckor så det är lite magert :o)) Det var ju mycket mat men även en himla massa fina saker att titta på! Havtorns Gården serverade havtorns saft som var helt gudomligt god! Men tyvärr så glömde vi köpa en flaska. Annikas Keramik hade de mest underbara sockerkaksformarna man kan tänka sig! Det är en form som står på ett tårtfat. Jag tror min syster har ett liknande. Alla grejer hon gör är med olika små djur. Lönnebergas Slöjd och Snickeri gjorde askar, ljusstakar och annat av gamla träplankor. Skit snyggt!! Det var ett litet axplock av all de 200 utställare som var på plats!!
När vi var klara med marknaden gick åkte vi till IKEA där vi även åt middag. Köttbullar stod som vanligt på menyn :o)) Jag hade nog druckit dåligt under dagen för jag fick i mig 3 köttbullar och en liten potatis, sedan var det fullt! Jag kände mig inte helt tillfreds men rapade som besatt under 20-30 min sedan var jag okej igen!! Vi köpte inte mycket men en novemberkaktus blev det + lite julpynt.

Väl hemma så tände jag upp vår mysiga ljusbricka. Jag tycker den är så maffig! Den känns så vintrig med vitt och blått. Det blåa är kulor från IKEA :o)) som vi köpte förra året.

Här är en annan del av vårt vardagsrum Pottskåpet och våra stolar som vi innan hade som sängbord. Nu bildar de en fin inramning till mitt gamla pottskåp. Fatet och krukan är Mari Simmulson

Idag släppte även min viktplatå!! Efter att ha stått still i 14 dagar så hade jag minskat ett halvt kilo så nu är det minus 23 kg!! Det är så härligt!!

Inga kommentarer: