måndag 21 december 2009

Mer jul

Nu är vi i princip helt färdiga med julförberedelserna! Det är lite matlagning kvar bara.

I köket har vi tagit bort klösen och köpt en steghylla på Village. Det blev ett lyft!! Här har vi alla julkakor och mina finaste kokböcker! Längst ner har vi satt ett litet brödskrin, så sött!

Skafferiet måste ju pyntas lite! Denna söta lilla kruka köpte vi på granngården föra julen. De har en massa roliga saker till julen! Så åk dit!

Hyllan över köksbordet. Granen har jag fått av morbror L. Det är några år sedan och då var de inte lika vanliga som nu.

Köksbordet! Till vänster ser man Palles adventskalender med dagens paket, 2 skumtomtar :o)) Den fina gruppen fick vi av Palles moster.
Vår tjusiga gran! Ännu finare hade det varit om paketen legat under. Men det vågar jag inte, är livrädd att katterna ska äta snören! På balkongen ser man all snö! Idag snöar det ännu mer! Fint men lite jobbigt!
Julgruppen jag gjorde till oss. Den står i en julig plåtask

En kyrka som Palles morbror gjort. Palles morfar gjorde massor av sådana här till sina barn, men Palle hade ingen så han fick denna av sin faster.

Vår lilla myshörna som jag är så nöjd med!! De röda hjärtana fick jag av min syster för en himla massa år sedan. Men tänk så bra de blev här :o))

Doft potpurri måste man ju ha! Torkade apelsiner, nejlikor och kanelstång. Mmmmm

Vår julkrubba är uppe i år, vi har inte haft plats på några år men nu så :o))
Jag är med i en kortswapp på pyssel.net och nu i december har vi skickat julkort. Detta fina fick jag av Dreamer!
Och detta fick jag av Fin_honey!

Nu ska jag ut och pulsa i snön :o)) Ha en skön dag!

1 kommentar:

Ligans Talesman sa...

God Jul och Gott Nytt År önskar Inkan och Ligan