söndag 31 januari 2010

En vanlig söndag :o)

Här hemma utspelar sig just nu "kampen om fönstret" Innan hade jag blommorna tätare men då var det väldigt trångt tyckte Pyret, så hon vann och jag särade på krukorna. Bilden under denna visar Pyret. Nu är det ju så att även Timotej bestämt sig för att sova mellan krukorna :o)) och nu vill jag inte flytta på dom mera! Krukorna sitter fast med klet för annars så puttar dom tills krukorna åker i golvet. Sedan tittar dom som "ojsan var det jag???" Men det ser onekligen lite trångt ut :o))

Pyret mellan de trängre krukorna!

En ny väska blev det häromdagen. Den är sydd i en rockklänning från Palles farmor. Jag tycker tyget är kanon läckert!

Jag behöll fickan som snygg detalj! Väskan är till salu och du hittar den här.

Idag har vi haft kalas för mig och då bakade jag chokladcupcakes som blev kanon goda!

Det blev även med hallonsmak men frostingen blev väldigt lös och väldigt söt. Men muffinsen var mumsfilibabba!
Enligt Palle kan man inte ha kalas utan tårta så den fick han göra! Det är alltid Palle som fixar tårtorna här. Jag gjorde bara blommorna i mitten.

Nu ska jag fixa mina naglar och slänga mig på soffan! Skönt ska det bli :o))

4 kommentarer:

Tulipan´s bakverk sa...

Vilken cool väska ;) Katterna är såååå söta.... sa till J precis att han kommer å gilla Timotej.. han e juh så vacker :)

Men du vad söta cupcakes blev ;) Kan juh tipsa om att göra fluff istället för sån där florsocker smet för dom blir alltid så jäkla söta så det blir äckligt i munnen ;) Gjorde åxå den missen i början med dom glasyrerna så jag börjde koncentrera mig på fluff istället som smakar mer gräddigt :)

Vi ses på tisdag kväll!

Kram Stina

Lisa sa...

Ha ha, är som hemma, har en litem grej som limmat 6ggr minst! Smart att sätta fast dem. Är ganska lungt när de ligger ner men när de hoppar efter flugor så får man passa sig ;)

Hur går det med operationen? Hoppas allt går bra! Fina väsker du gör, drömde jag kunde sy, men det är önsketänkande. Men man får väl sätta lite fart :D

Ha det gott
lisa

Henrietta sa...

Lisa: det går kanon! Tack för frågan! Mår så himla bra!

maxell sa...

Gosh va sugen jag blir på cupcakes. Jag hade en period för en två år sedan eller var det ett år sedan när jag gjorde såna. De är farligt goda, blir aldrig exakt likadana och är roliga att göra.