tisdag 23 mars 2010

Syjunta och stickcafé

Jag har precis börjat lära mig virka och hade bestämt mig för att göra en pläd i mormorsrutor. För att komma igång ordentligt går jag på stickcafé varje tisdag, då hinner jag med en ruta och dricker kaffe och pratar med tanterna. Det är ett gäng mysiga damer i pensionsåldern :o)) På måndagarna kommer Susanne och då hinner jag en ruta till. Så det blir alltså 2 rutor i veckan. För att få till en pläd i vettig storlek så behövs det ca 300 rutor. Jag gör 2 rutor i veckan dvs 104 rutor per år. Det skulle alltså ta 3 år för att få klart pläden. Tror inte det va!! Speciellt inte när jag redan är trött på rutor efter 6 stycken :o)) Jag ska göra några till och sedan göra en väska eller nått :o))

5 kommentarer:

Lotta Franzén sa...

Du kan göra ett kuddfodral, då behöver du bara göra en sida och sen ha ett matchande tyg på baksidan =)
kram

BiZen sa...

Fina rutor i ljuva färger!
Håller med Lotta i föregående inlägg, en kudde vore jättesöt i dom rutorna!//BiZen

Inkan o Ligan sa...

*asgarv*
Men då har du ju nåt att göra iallafall. *ler*
Krampåre

Anneli sa...

Så snygga mormorsrutor håller med förgående talare ett kuddfordral blri kanon gulligt med dessa super söta mormosrutor

Kraaaaaaaaam Anneli

joggemia sa...

Ha ha...vadå, har du inte tålamod att vänta i tre år på pläden? =) Ärligt talat, det hade inte jag heller haft. Ska bli spännande att få se vad det blir istället!

Kram!