tisdag 6 april 2010

Ny lägenhet och några kort :o))

Ibland har man nog inte bara tur utan även ödet kan hjälpa till! Jag lärde ju känna Mia som är matte till Pyrets barnbarn bara för några veckor sedan. När vi var där så kommenterade jag att vi letar lägenhet och hon rekommenderade sin värd. Hon skulle även flytta 1/6. Jag ringde och efter lite strul med att få tag på rätt människa så flyttar vi nu in i Mias lägenhet 1/6. Lägenheten är på 58 kvadrat och det betyder att den är 11 kvadrat mindre än den vi har nu. Den är också 2000 kr billigare!! Det är nästan för bra för att vara sant! Vi skrev kontrakt idag, och då har vi redan sagt upp denna eftersom vi inte vill ha 2 dubbla hyror. En är mer än nog! Härligt att lägga 12 000 kr på hyror i slutet på maj. Tur vi får lite tillbaka på skatten!

Den nya lägenheten ligger på första våningen men har garage under så det blir inte så lågt. Den har ingen balkong men däremot en gård med gräsmatta och där finns det en liten uteplats! Så nu kan jag ta ut katterna i sele. Det tror jag dom uppskattar! Jag tror att jag kommer att trivas utmärkt där!

Igår var vi hemma hela dagen och tur var väl det eftersom jag är förkyld. IGEN!! Är så trött på att vara snorig! Men jag fick gjort lite kort i olika stilar.
















4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken produktiv sjukling :)
Superfina kort!

Kram
Anne

Inkan o Ligan sa...

Alltså dom är såååååååååå fina korten juh.
Avis
och grattis till lägenhet.

Lotta Franzén sa...

"Lite kort" ;o) Gud va du är flitig och snygga kort blir det också!
Kram

Tulipan´s bakverk sa...

Du e så jäkla duktig på det du gör.. super pysslig :)

Jätte fina kort du har gjort... härligt det där med lgh åxå ;)

Ses på tisdag! å du... jag är nog på markanden nästan hela dan jag. W ska sälja via klassen massa kakor, själv ska jag gå runt och titta och sen står jag två timmar och gör våfflor på hembygdsön :)