tisdag 31 augusti 2010

Mitt liv som hemmafru :o))

Ja då var man helt plötsligt hemmafru då! Jag jobbar from idag bara 25 % som ledsagare och resten kommer jag vara hemmafru. Jag är alltså inte arbetslös eftersom jag inte är inskriven på AF och får ingen A-kassa eller annan ekonomisk hjälp.
Utan tanken är att Palle ska försörja oss och att jag ska försöka sälja lite väskor, bindor och annat käckt.
Denna första dagen har jag faktiskt fått gjort lite granna!
Jag har tvättat, diskat och varit på stickcafé! Nu har jag ätit lunch och snart ska jag sy kattsäckar.
I eftermiddag är vi bortbjudna på middag så det blir en enkel start :o))

Hoppas att solen skiner hos er också!

3 kommentarer:

Åsa / Dolores sa...

Weeehoooo! Grattis till din nya status - lyxhustru! *asg*
Kram / Dollan

Maria sa...

Starta eget så är du inte bara hemmafru utan egenföretagare också. Så har jag det!

Henrietta sa...

Maria: Målet är egenföretagare men jag börjar lite smått med hobbyverksamhet. Har du några råd att dela med dig av så mottages detbtacksamt!