måndag 2 maj 2011

Söndagen bjöd på ny upplevelser!

Igår var vi på Ronneby Brunnsloppis med C och B som bor i Ronneby. Det var inte så varmt men vi hade en härlig promenad genom skog och villakvarter. När vi kom hem till C och B så bjöd de på middag. En ganska annorlunda middag för vår del då de är veganer. Vi fick alger, det var en lite skum smak och konsistens men inte otrevligt på något sätt. Vi fick även lite olika sallader. Som varmrätt fick vi soppa gjord på pumpa och nässlor. Även här lite udda smak som jag inte var van vid. Nässlorna slog igenom och soppan smakade båda sött och starkt. Men gott! Däremot så tror jag inte att man som viktopad ska äta veganskt hela tiden. Jag var riktigt hungrig på kvällen och kände hur det saknades energi i kroppen. Men det var en spännande upplevelse som jag gärna gör om :o))


Lite papperspyssel har jag också hunnit med. Både stora och små kort blev det.








Nu verkar det fina vädret vara på upphällningen, det ska bli regn och ca 10 grader. Men värmen kommer väl tillbaka och regn behöver vi!

1 kommentar:

Anonym sa...

Veganmat är nog inget för mig ;)
Vilka härliga kort du gör! Bilderna från Björkholmen gör mig riktigt varm i själen. Vi bor allt fint, eller hur =))
Ses om en stund =)
kram