fredag 17 juni 2011

Mini semester :o))

Pallemannen är ledig idag och som tur var är jag det också :o)) Vi styrde bilen mot Ronneby och målet där var Mor Olivagården. Det är ett trevligt utflyktsmål, en gård där det är lite utställningar, och lite försäljning av hantverk. På vägen till Mor Olivagården promenerade vi genom gamlastan.

Lilla Kyrkogatan är ju verkligen liten :o))

Vacker trappa.

Rolig skylt på ett hus.

Fint staket! Jag lyckas alltid hitta katterna :o))

Jag :o))

Jag igen med mitt solblekta hår.



Älskade maken utanför Kvarnen där de hade fina utställningar.

Målet för dagens tripp En utställning var om en man som suttit i koncentrationsläger. Han åker runt och föreläser. En fantastisk utställning men så hemsk!

Örtträdgården.

Grottan på baksidan av gården.

Vettenfallet. Så mäktigt!

Vi fikade på Mor Olivagården, det är tradition :o)) Sedan promenerade vi in i centrum och köpte jordgubbar och pelargoner på torget. Så nu sitter jag och mumsar på jordgubbar och funderar på om jag skulle göra lite nytta :o)) Men det lutar nog att jag tar semester i kväll också!

1 kommentar:

Unknown sa...

Härliga bilder och katterna ?! Ler
Underbar minisemester.
Kram