torsdag 29 december 2011

Avmaskat

Under julen har jag haft som mål att beta av alla högar som ligger med pågående projekt. Och jag har lyckats! Både med att få bort högarna och påbörja nytt :o)) Så nu ska jag ta itu med allt tillklippt. Så de närmaste dagarna ska jag sy en väska, några börser och några mobilfodral. Målet är att inget ska ligga ofärdigt den 9/1 då alla helger är över.

En halsduk som är stickad till Hjälpstickan i garn som är skänkt från ett företag.
En mössa i ull med blomma. Gillade mönstret så mycket så det får nog bli en till mig med! Här har jag hittat mönstret som är väldigt lätt! Man behöver 2 nystan Eskimå ullgarn från Drops till mössan och vill man ha en blomma i samma färg så köper man ett nystan till. Med tre nystan får man mössa med häng men ingen blomma :o))
En baskermodell som blev lite förstor till mig så den får åka med den också! Bättre den värmer en hemlös än min låda!
Hjälpstickan har flera filialer och jag ska skicka till Göteborg tänkte jag! Jag gjorde ett försök att skicka till Kristianstad i höstas men de hade bytt adress men hade ingen adressändring så mitt paket kom tillbaka och därmed också 30 kr i porto i sjön! Så tjurskallig som jag är vill jag inte skicka ditt igen så min gamla hemstad får mina stickade alster istället!

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

den melerade mössan i lila gillade jag. Går det att få ta del av mönstret?

Henrietta sa...

Anne-Lie nu är inlägget uppdaterat med mönstret!
//Henrietta