lördag 21 januari 2012

Hemlis 8 - mina svar

Jag ska vara med i StickaMeras Hemlisbyte! Det är första gången men det låter härligt att bli bortskämmd inte mer än 3 gånger!!

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag gillar verkligen Alpacka. Men även bomull och blandgarner

2. Vilka är dina favoritfärger?
Starka färger! Lila, orange, rosa, röd ja allt :o)) Gillar flerfärgade garner

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Blått är ingen direkt favorit

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Jag har aldrig stickat med strumpstickor, men trä och metall föredrar jag framför plast, fyrkantiga verkar lite roliga!

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jag har stickat ganska precis ett år och är nog mittemellan. Inte för att jag är så duktig utan för att det är spännande med nya tekniker :o))

6. Dricker du kaffe? Te?
Kaffe är min dryck! Smaksatt är väl alltid trevligt att testa :o))

7. Är du allergisk mot något?
Nej!

8. Vilken slags musik tycker du om?
Jag gillar visor som har ett budskap men är sorgligt ouppdaterad då jag mest låter radion skvala. Men Björn Alfzelius är bra. Caroline af Ugglas och Miss Le går alltid hem,

9. Favoritgodis?
Inte fyllda saker men kladdigt är gott :o)) Gelehjärtan och fiskar, mums!

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag syr gärna i retrotyger och det behöver inte vara stora bitar. Jag gör även kort och virkar en hel del.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Jag har inte avancerat till tröjor än utan har hållt mig till enklare saker. Men sjalar är skoj!

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
En tröja som jag kan ha till det mesta och som klär mig även om jag har väl tilltagna kroppsformer!

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Nej för jag har inte stickat några till mig - än! Jag har nog large. Handledsmåttet är 19 cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja det är skoj. Speciellt om det är krusiduller och annat!

16. Stickar du sockor?
Inte än men det finns med i planeringen!

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Jag har 38/39 i storlek och är 26 cm runt vristen

18. När fyller du år?
23 januari, ganska snart med andra ord :o))

19. Stickar du med pärlor?
Det har jag aldrig testat men det är himla fint!

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Romaner gillar jag! Men även fakta! Är allätare!

Jag har 3 katter och gillar det mesta som är kattrelaterat! Vi har kattpryttlar lite överallt. Jag är gift och har inga barn. Vi bor i Karlskrona i en lägenhet och jag kommer ursprungligen från Göteborg. Jag är hemmakär och älskar att skämma bort de mina med mat, bakat och mycket kärlek ♥ Jag är viktopererad men kan äta det mesta.

Ja det tror jag nog var det mesta om mig! Nu ska det bli så spännande och vänta på paket! För det är något jag verkligen gillar det!

Inga kommentarer: