måndag 30 april 2012

Vilken Valborg!

Idag hade Palle semester och då passade vi på att ta en heldag i Kalmar! Vi gör det någon gång per år och jag älskar våra små utflykter!
Vi sov lite längre än planerat och kom inte iväg förens vid 10. Först åkte vi till Tassoteket där Lotta huserar och köpte kattsand, leksaker, katt mat och en ny vattenfontän till de små liven som fick stanna hemma :o))

Sedan åkte vi in till Kalmar och fikade på ett mysigt litet Café innanför murarna, precis som vi brukar :o)) Vi hittade en helt underbar butik som heter Tiger, och jag säger bara en sak; åk dit! Det fanns allt möjligt roligt och det mesta i härliga färger. Jag köpte hyllpapper som är helt underbart! Det kommer bli kanoners i kaffeskåpet som jag ska fixa :o))

Vi hittade även en Human Bridge och givetvis kollade jag efter lite tyger, kan liksom inte låta bli :o)) Jag blev riktigt glad när jag hittade det svart vit randiga. Många har önskat just en svart vit väska men det är svårt att hitta begagnade svart vita tyger. Det jag syr till Lotus Eco är bara i återanvända eller i eko tyger.
 Ett par skor på rea blev det också. Jag har kollat på dom här men då var det ingen rea :o))

Hela besöket avslutades med ett dryga 3 timmar långt IKEA besök! Vi åt god middag och shoppade många fina saker, bla ....... tyg! Underligt va? Sedan blev det några täcken och lite servetter.

Nu är vi äntligen hemma, det är jobbigt att shoppa! så jag sippar lite vin och hör på fontänen som porlar :o)) imorgon ska jag jobba lite och sedan blir det mysfika med Mia och på kvällen gör vi nog så lite som möjligt!

Trevlig Valborg till er alla!

2 kommentarer:

Unknown sa...

hehe Japp, det är det, så därför jag valt en shoppingfri månad. haha
Stor Kram och Massor av Tazz :-)

Cecilia sa...

Verkar ha varit en trevlig och givande dag!
Du har fått en utmaning av mig! :-)