torsdag 19 juli 2012

Tredje gången gillt?

Förr hade jag ofta sommarhatt men av någon anledning slutade jag med det. Men så var jag på Ull och Lull och såg en så himla snygg virkad sommarhatt. Så jag köpte garn och skred till verket. Jag virkade brättet med 2:ans virknål så det skulle bli lite fastare det var att rekommendera sa dom. Men eftersom jag alltid gör lite fel och mina maskor alltid föder barn och blir fler än vad det ska vara blev brättet snett. Så vad göra än repa upp? Jag kollade på U & L:s mössa och de hade bara gjort fasta maskor istället för att varva med stolpar. Så nu är min hatt färdig , men nu är brättet för tight och hatten har blivit en mössa. Så nu ska jag repa upp igen och se vad som händer :-) håll tummarna för att det verkligen blir tredje gången gillt!

2 kommentarer:

Boel sa...

Snygg hatt och jättefina färger , den kommer att bli perfekt på dig!

Henrietta sa...

Tack Boel! Jag hoppas det blir bra :o))