söndag 20 januari 2013

Super söndag!

Vilken härlig söndag vi haft! Och har :o)) Tyvärr har jag inte tagit en ända bild så jag får väl försöka berätta :o)) Vi var ute och åkte lite och tittade på en diskmaskin! För minsann så har vi fått pengar av min familj i födelsedagspresent  Vi fyller ju båda 40 i år. Tyvärr har vi lite problem med storlek och blandare. Men vi har inte gett upp än! Utan det får nog bli en tur till Kalmar där det finns fler butiker än här.
Vi tog en promenad i solskenet och sedan hem och laga en himmelskt god middag! Jag har börjat laga mat ur boken: Husmorsorna - the ultimate köksalmanacka. Det är jätte skoj att upptäcka ny mat!

Idag gjorde vi Quesadilla med kyckling
½ grillad kyckling, jag tog två kycklingbröst som jag strimlade och sedan stekte. De fick svalna lite medan jag gjorde resten
1 hackad rödlök
1 hackad grön paprika
½ hackad chili, jag tog chiliflakes
1 dl creme fraiche, jag tog lätt
2 dl riven ost
1 krm salt och lite peppar
2 stora vetetorillas
smör att steka i

Blanda kyckling, rödlök, paprika och chili med ost och creme fraiche. Salta och peppra och fördela blandningen på halva tortillabröden, vik över den andra halvan och stek dem gyllenbruna i smör, ca 2 min på varje sidan.
Servera med en grönsallad.

Nu ska vi snart ät semla och kaffe! Bra avslutning!

Tills sist; låt mig presentera N*Bimicos Desirée som flyttar hit i februari ♥



1 kommentar:

Hedvig sa...

Tack för receptet, det lät riktigt gott! :)