söndag 17 mars 2013

Sy söndag!

Idag har det varit en skön söndag och också en sy söndag!
 Vi skulle åkt till IKEA men det struntade vi i! Det var så skönt att få en hel dag utan något planerat så det får bli IKEA nästa söndag istället. Vi har ju nästan 10 mil till IKEA så det är ju liksom inte bara att sticka en snabbis utan det tar hela dagen.

Jag har jobbat på att minska högarna med tillklippta saker. Jag klipper alltid många väskor och när jag sytt hälften har jag tröttnat så ligger det några väskor ofärdiga och ger mig dåligt samvete :o))

Idag blev det trosskydd

Mössor som ska värma små barn i Afrika

Och 4 små vaxduksakassar. Så nu är det bara en kvar att sy och den gör jag imorgon. Vaxdukskassar är fina och praktiska men ack så tråkiga att sy!! Nålar man blir det fula hål och tejpar man blir nålen klistrig och så går tråden av. Hemskt irriterande!! Så dessa är de sista jag gör, så passa på att köpa dig en kasse eller två :o)
Kassarna kostar 150 kr inkl frakt

Inga kommentarer: