måndag 1 april 2013

Härliga påsk!

För tredje året i rad har vi firat påsken i Göteborg. Och som vanligt hade vi mycket planerat men det blev inte stressigt utan bara härligt!
Vi körde tidigt på Långfredagen och första stoppet blev hos Hans och Stellan på Kustens Burmillor, där vi drack gott kaffe. De har just nu kattungar och ljuvligare varelser får man leta efter! De är busiga och precis överallt. 
Detta är Bonnie som bor hos min mamma

Kvällen tillbringade vi hos faderskapet där vi åt och drack gott.

På lördagen åkte vi till Askim och hälsade på faster M som är 95 år! Min kusin var också där. Vi stannade en stund och det var så roligt att se att M är så pigg!

Sedan måste vi ju WRAPPa lite när vi ändå var i Göteborg :o)) Så på EM-möbler blev det en kudde till soffan

och ett doftljus som vi ska ha på toa.

Vi lyxade till det med en Mc'Donalds lunch, ja hur lyxigt det är kan ju diskuteras men vi blev mätta, och sedan vill jag bjuda Pallemannen på en kaffe från Espresso House. Jag har köpt kaffe där 2 ggr och varit så nöjd! Men gud vad besviken jag blev! Vi gick till Södra Larmgatan och det kan jag inte rekommendera någon!
Jag beställde en kaffe med laktosfri mjöl och en svart kaffe. Det gick på 68 kr vilket jag tyckte lät mycket, men men ibland har man ju inte koll! Vi betalade och sedan försvann killen bakom kassan! Vi fick fråga var vårt kaffe var och då fick vi besked om att gå till vänster, där skulle vi få vårt kaffe.
En chaikaffe blev klar och en kaffelatte. Vi reagerade inte så hon frågade oss om det inte var vårt kaffe? Nej sa jag och berättade att vi beställt svart kaffe och kaffe men mjölk. Vi hade betalt för mycket men vi fick rätt, eller ja jag tog latten och Palle fick kaffe.
När jag är på semester orkar jag inte bry mig om det blir lite dyrare men det stör mig att killen som tog betalt var så nonchalant. Kaffetjejen var hur bra som helst.
Så det blev en besvikelse även om kaffet var gott!

Stärkta av kaffe gick vi vidare till Gudrun Sjödén där jag köpte en kjol och en tröja, man får alltid så fina kassar när man handlar där!

En kasse som jag WRAPPade på Granit, det var 3 kolor också men dom har jag ätit upp :o))

Påskafton tillbringade vi hos den ömma modern. Vi var 10 personer som åt och drack gott! Skrattade gjorde vi också!

På Påskadagen skulle vi åka hem. Först var vi hos faster U som är 75 år och dit kom även kusin Ann, riktigt skoj jag har inte sett henne på länge!

Innan hemfärd hälsade vi på hos Maria som har Mariamores Ragdoll

Maria tog detta fina kort på oss! Här ser man nya tröjan!

Hos Maria bor S*Mariamores JamaiCat of Felix "Majken" Det roliga med Majken är att hon stammar från Pyret och Timotej! Timotej fick en dotter Zingoalla som var Marias första Ragdoll. Så Majken är barnbarnsbarnbarn till Timotej!

En stor och fin hona! Hon ska ha kull i år och nu blev jag så sugen på att tinga en kattunge :o)) Men då går nog Palle i taket! Han tycker 4 är mer än nog!

När vi körde hem från Maria passade vi på att äta middag på IKEA och även köpa en tredje matta. Vi köpte två förra söndagen i Kalmar men vi tyckte det fattades en :o)
Timotej gillar säcken som matte sytt ♥

Lika men olika :o)) Timotej uppe och Désirée på mitten!

De sista påskkorten som blev gjorda.



Idag på Annandag Påsk har vi tvättat och bara slappat! Så skönt! Hopps ni också haft en härlig PÅSK!

Inga kommentarer: