lördag 31 augusti 2013

Idag firar vi!

Här har det hänt grejer minsann! Jag har fått ett nattjobb som personlig assistent! Och inte nog med det jag ska köra bil till och från! Och ni som känner mig vet att jag inte gillar att köra men att jag brukar ta mig i kragen när det väl gäller.
Så i torsdags körde jag dit med Palle och på fredagen själv. Det är 10 mil tur och retur men nästan bara motorväg.
I natt ska jag gå bredvid och eftersom jag inte kört bil i mörker på hur många år som helst ska Palle följa med i bilen. Jag kör själv men han är med som stöd, så hämtar han mig på söndag. Fast även då ska jag köra själv. Det känns väldigt tryggt att göra så här!
Så igår gick vi till Nya Skafferiet och köpte en picknickkorg med godsaker! Vi hade fått ett presentkort i födelsedagspresent och kunde det passa bättre än att lösa in det n! Det är något jag verkligen kan rekommendera!
Det var paj, salami, skinka, fikonmarmelad, vitlöksklyftor, tomat och mozzarellasallad, skorpor, bröd, choklad och mycket mera!
Vi orkade inte ens äta upp :o) 

4 kommentarer:

Anne sa...

Grattis Henrietta! Vad kul. Lycka till både med körningen och jobbandet :)

BiZen sa...

Grattis till jobbet, det kommer att gå finfint med både jobb o bilkörning ska du se;-)

Anonym sa...

Grattis! Jobbet handlar om att vara medmänniska och att köra bil blir bra träning för dig. All kommer att gå bra. Anonyma Anna

Hedvig sa...

Grattis till jobb! :)