måndag 27 april 2015

Gratis tidning

Jag fick tidningen Style By i lördags och nej det var verkligen ingen tidning för mig ;) Men jag vet de som tycker den är som en bibel. Men de är lite eller ja mycket mera moderna än jag!
Jag älskar kläder, färg och form men jag är inte modern ;)
Jag tycker mode är rätt konstigt, man kan väl klä sig i det man trivs i? Om nu favvostöveln är helt ute så kan man inte använda den mer? Skumt!!
Jag läste något bra i tidningen "Vissa bara har stil och andra bara inte har det"
Det tror jag verkligen på!
Jag anser mig ha stil (om man nu får säga så om sig själv) jag får ofta höra att jag är fint klädd och att jag har en sån härlig klädstil. Och då ska man tänka på att jag är kraftigt överviktig och ofta ser ut som en påfågel ;). Fast jag blir äckligt bekväm när jag äger ett par jeans!  Då blir det oftast det och en tröja. Och då får jag banne mig inga komplimmanger!! Tur att jeansen sjunger på sista versen ;)
Jag känner 2 unga kvinnor ca 25-35 som ser sig som fashionistas. Den ena mer än den andra. Och nä jag tycker oftast inte att de är så snyggt klädda. Elak jag är! Men ofta lyckas de bara till hälften eller så passar det sig inte där och då.
Nä mode ska vara skoj och det ska vara med glimten i ögat! Och hellre en väska som ingen annan har än att ha en Michael Kors väska för 2500-5000 kr som alla har! Fast det är klart hälften har nog kopior. En kvinna var så glad över att hon hittat en återförsäljare som bara tog 200 kr för en MK väska. Jag tror inte ens hon fattade att det var en kopia utan hon var så nöjd med sitt fynd. Åker man fast i tullen kan boten bli på 30 000 kr. Billigt fynd ;)
Nä lika samma och mode lär jag aldrig förstå mig på! Hellre då vara motvalls kärring ;) sedan måste den bohemiska stilen vara skönare än den moderna, bara resår i midjan och skönt! Inget som sitter åt :)
Ha en skön dag!

Inga kommentarer: