fredag 19 juni 2015

Lövmarknad

I Karlskrona är Lövmarknaden ett måste! Man kan nästan säga att det är Karlskronas nationaldag ;)  Palle är ledig från jobbet så hans midsommar blir 4 dagar lång!
Jag jobbar alltid på Lövmarknaden men jag vill gå en sväng med Palle på morgonen. I Amiralitetsparken är det hantverksmarknad och där är det finast. Det är mer genuint. Vi fikar där med kaffe och jordgubbstårta. Fast för mig fick det bli en chokladboll. Det är ju inte gluten i dom.
Efter jobbet gick jag upp en sväng till torget för att kolla lite. Jag inser att jag är hungrig och köper en blekings speciallitet; sillamacka!
Stekt strömming på kavring med hovmästarsås, stekt lök och dill eller persilja. Så himla gott! Jag struntade i gluten och njöt av min mat! Sen gick jag hem ;)

Idag är det midsommarafton och det är mulet, blött och 10 plusgrader. Vi är hemma och myser. Äta gott och bara vara. Jag kanske är tråkig men jag älskar dessa dagar med Palle ❤

Ha det nu så gott!!

Inga kommentarer: