tisdag 21 juli 2015

Alpackamys ♡

Jag har ju blivit väldigt intresserad av ull och annat som har med spinning och stickning att göra! Jag har länge velat lära mig mera och träffa fram för allt alpackor. På Nationaldagen var vi ju på Högalunds Alpackor och var på alpacka safari ;) vilket var super trevligt och efter semestern ska jag gå på spinnkurs och lära mig mera.
 
Igår var jag och Palle och hälsade på hos Glädjeryds Alpackor.  För härom veckan när jag kollade på facebook så såg jag en bild av min vän Madde och ett alpacka föl. Då gick det upp ett liljeholmens hos tanten! Hon har ju alpackor tillsammans med sin sambo Peter!!
Jag lärde känna Madde för ca 3 år sedan men vi har inte umgåtts så mycket och väldigt sporadiskt. Så i början när hon la upp bilder på alpackor trodde jag att hon var och besökte några ;)
 
På besök i hagen hos damerna. Det var 3 stycken som fått föl. De var ju så söta så man nästan bara dog!! 
 
Alpackor är inte så förtjusta i att man klappar dom men fölen fick jag klappa. Och de var ju super mjuka i pälsen!  
Är man en mat tant så blir man poppis ;) 
 
Det var en väldigt speciell upplevelse att få stå i en flock med alpackor måste jag säga!!
 

Inga kommentarer: