tisdag 4 augusti 2015

Brådtom sluss

I lördags åkte vi på semester! Första stoppet var i Brådtom sluss längs med Göta Kanal. Brådtom ligger i närheten av Norsholm. Det var vackert, det var lugnt och jag kommer aldrig åka dit igen!
Varför kanske du undrar? Det passade inte oss helt enkelt!
Det var toa på gården och det visste vi. Men en toa som är så liten att man har handfatet i knät passar mig dåligt som har cellskräck! Tur Palle var med så jag slapp låsa!
Sedan är vi ganska morgonpigga och frukosten serverades 8.30, vi vaknade 6.00. Tyvärr var maten dyr! Frukosten kostade 85 kr per pers och innehöll liten yoggi, en liten tetra med jucie, 1 fralla och 1 rostad skiva vitt bröd. 1 1/2 pkt smör, skivad ost och skinka. Det var även varsitt ägg från slussens egna höns.
Middagen kostade 99 kr och var kall rökt fläskfile och köpt potatissallad.
Det genuina som vi läst om fanns inte.
Trots mina klagomål var vi ganska nöjda 😉
Det var skoj för Palle att få se slussandet. Något han knappt sett innan. Jag är ju uppfödd med slussandet! Vi hade ju stuga i Töreboda som ligger vid Göta Kanal. Jag har tom badat i Kanalen 😉. Så jag hade inte velat missa Brådtom sluss!

Inga kommentarer: