lördag 22 augusti 2015

Låt inte Jante styra!

Snart är 4 ljuvliga semesterveckor till ända. Ja Palle ska ju alltid vara värst så han har varit ledig i 6 veckor! Men som vi har njutit!! Jag har inte haft så här lång semester sedan jag bodde i Göteborg och det var 11 år sedan.
Vi har varvat utflykter med lugna hemmadagar. Och det är här jag har jobbat på att inte låta Jante vinna  att inse att det är okej att bara vara! All tid måste inte upptas av nyttiga saker utan att sitta på balkongen är också att ladda batterierna.
Jag sitter och stickar och lyssnar på sommarpratarna. Årets bästa köp är min lilla gröna högtalare! Jag pluggar in den i mobilen och sedan är det bara att lyssna och lära sig en massa roligt 
Vi är båda så utvilade och längtar tillbaka till jobb och rutiner. Då vet man att man varit ledig tillräckligt länge!!

Inga kommentarer: