lördag 19 december 2015

Min nya kompis!

Jag skulle ju inte ha någon spinnrock!! Men ändå står hon här  hur det nu gick till!
Jag skulle ju bara ha Lilla hjärtat, min e-spinner som inte tar någon plats. Men så kom även Visan idag!
Jag var hos Majsan och spann en söndag och där föddes ett behov! Ett behov av en egen spinnrock 
Så i helgen som gick var maken och jag ute och letade. Och visst hittade vi rockar! Men inte en enda som var komplett. Så jag gnällde lite på facebook och där visade det sig att Karin hade 2 rockar till salu och bara bodde 10 mil bort i Vislanda.
Så idag åkte vi dit och jag och Visan klickade direkt  namnet Visan kommer ju av att hon är köpt i Vislanda.
Så nu är hon instalerad och efter lite meck med feldragen tråd så spinner hon som en katt!
Jag vet vad jag ska göra i jul i alla fall!!
Visan är en finsk spinnrock av märket Kiikalainen. Den är gjord mellan 1930-1955.

1 kommentar:

Siv sa...

Så vacker din Visan är!!! Blir ju allt lite avis..... Skulle också vilja ha en. Om inte annat, bara som prydnad!