lördag 12 mars 2016

Stmässan del 3

Jag kan sy men syr ytterst sällan kläder till mig själv. Vilket egentligen är helt kasst eftersom jag har så svårt att hitta kläder som sitter riktigt bra.
Just nu tror jag att jag har Sveriges absolut tråkigaste garderob! Allt är mörkt och färglöst! Kanske om man letar att man kan hitta någon t-shirt som har lite färg. Hur deprimerande som helst!
Och de ända byxorna jag använder är ett par jeans. Ja ni hör ju själva vilken kattastrof jag lever i 😉
Hur blev det så här då? Jo när kilona smög på mig och kläderna krympte så blev det att jag tog bort kläder men jag köpte inga nya.
Och nu när jag tränar och möblerar om kroppen vill jag inte köpa så mycket nytt, för jag har ju kläder som nästan passar 😉
Så idag såg jag en gudinna i färg 😉 en kvinna som var så färgglad att man blev glad i hela kroppen! Så då bestämde jag mig för att göra något åt min egen garderob, så jag köpte ett byxmönster! Så nu ska jag rota i tygskåpet och ut kanske det kommer en färgglad påfågel 😉 för nu är jag trött på min deppiga garderob med mörka kläder!

Inga kommentarer: