fredag 13 maj 2016

Chill Out Rose - alkoholfritt

Jag försöker hitta ett alkoholfritt alternativ till vin. Inte lätt kan jag säga! Jag gillar vin ;) speciellt halvtorra vita och rose.
Men jag mår inte alltid bra av att dricka vin. Jag blir berusad på 2 munnar, genomvarm och dumpar om jag har otur, med dumpas menas att man blir påverkad av det man äter och/eller dricker. I mitt fall oftast av socker vilket gör att jag blir så trött att jag nästan somnar. Vissa mår illa.

Men tillbaka till mitt vin ;) jag tycker det är mysigt att lyxa det lite till helgen med just ett glas vin, men det är smaken och inte procenten jag vill åt!

Men nej detta fick inte så högt betyg. Visst det smakar inte dåligt utan lite syrligt och fruktigt. Men för 49 kr hade jag förväntat lite mera.

Så jakten går vidare ;)

Inga kommentarer: