måndag 4 juli 2016

Alla dessa fel ;)

Att jag aldrig lär mig att jag inte gillar
1. Stora sjalar och
2. Är kass på mönster stickning.
Jag tror att 1 max 3 uddar är rätt ;) och inte orkar jag repa upp hela härligheten trots att det är Malabrigo Lace. Det kan vara så att problemet ligger i att mitt garn inte räckte till hela plattan och att jag inte kompenserat för det och därför blir mönstret fel. Men jag ska blocka sjalen och se vad jag tycker då.
Orginalet är gjord i 1-trådigt ullgarn och eftersom jag är lite dum i huvudet och inte gärna ser mig besegrad så ska jag göra ett försök till!

Blir jag inte nöjd då heller finns det säkert någon som vill ha en stor ullsjal.

Om någon undrar så är det sjalen Picea av Linnea Öhman som jag slaktat ;)

1 kommentar:

Esbe sa...

Tycker att den blev fin!