måndag 18 juli 2016

Öland!

Jag älskar Öland!!! Så enkelt är det ;) och det känns så lyxigt att det bara är 10 mil hemifrån. Så idag var det dags igen! Vi körde norr ut och målet var Löttorp.

Men först den obligatoriska fikan! Vi har alltid en picknickkorg med oss. Min söta make som lyckas maja sig precis när jag tar kort ;)

Här har vi ytterligare en galning!!

Sandviks hamn! Vilken pärla! Så otroligt vackert! En ren slump att vi hamnade här, men så värt ett besök!



Palle är en fullblodsgalning när det gäller glass!! Överallt ska det ätas glass på sommaren, så även i Sandvik ;) jag brukar smaka på hans glassar för jag orkar sällan en egen. Medan han betalade tittade jag mig omkring i affären och visst var det pittoreskt! Inte var dag man kommer in i hus med stengolv!



På facebook hade jag sett att det skulle finnas en liten garnbutik strax innan Löttorp. De hade som tur var öppet och så fint det var!

Butiken låg i ladan och det fanns en hel del att titta på!


Tygerna stod i kossornas matränna ;)

Eftersom jag var på krokningskurs igår ville jag hitta en krokningsnål. Och det fanns! Fast det var nog väldigt gammal för den kostade bara 12.50 kr ;) jag erbjöd mig att betala gängse pris men det fick jag inte ;)

Eftersom vi var så nära Ullcentrum stannade vi till där med, där hittade jag en lång och en kort krokningsnål i bambu, vilket mer är mitt material.

Sedan körde vi upp till Byxelkrok där vi åt middag, högrevshamburgare med pommes! Mumma så gott det var!! På vägen hem skulle vi köra längs med kusten hade vi tänkt, för det ska gå en liten väg från Byxelkrok och ner. Vi pratade om det och vips så var vi i Borgholm, vi glömde bort att köra den lilla vägen ;) hur dum får man vara på en skala?? Ja ja så blir det ibland ;) 

Men som alltid har vi haft en underbar dag med sol och värme! Ja lite moln kom var det och precis innan vi satte oss i bilen för att köra hem kom det lite regn. Men vi klarade oss ;)

Inga kommentarer: