tisdag 23 augusti 2016

En socka på stickorna

Skam den som ger sig! Tredje gången gillt hoppas jag ;)
Jag har ju gjort några små fel som att läsa diagrammet åt fel håll, men det är inget man tänker på.
Mitt problem är ju hälen. Jag stickar enligt mönstret och det flyter på bra tills det tar tvärstopp!!
Denna gången hade jag stickat hällappen och skulle forma sidorna så det blir en häl men något fel gör jag för ena sidan formade sig så fint så fint medan den andra sidan hade alltför många maskor kvar.
Ibland kan det vara svårt att se hur det ska bli rätt men oftast är det bara att göra som det står ;) men denna gången såg jag att det blev konstigt.

Jag hade bestämt mig för att göra en bashäl genom att följa Järbos instruktioner men så tänkte jag "hur svårt kan det va" och provade orginal hälen. Men det blev att repa upp. Imorgon provar jag igen. För jag ska bli duktig på att göra fin fina sockor! Så det så ;)

Inga kommentarer: