måndag 29 augusti 2016

Symässan i Göteborg

Vilken helg jag haft! 2 dagar på symässan i Göteborg! Kan det bli bättre?
På lördagen åkte jag direkt till mässan och målet var att köpa Tant Ulltuss nya sockbok! Å vilken pralin! Den tanten vet hur man gör karamelliga sockmönster!
Och Tant Kofta vet hur man färgar underbara garner så det blev ett garnpaket till sockan Tutti Frutti. När jag visade bilden i boken på sockan blev Palle så himla full i skratt! För modellen som visar sockan sitter med tårna pekande inåt ;) och det är tydligen något jag också alltid gör, så det var ju passande att jag ska sticka just den sockan ;)

Så mycket inspiration det finns i den boken! Och så himla roligt att få den signerad!!

Nästa bok jag köpte har Julia Skott skrivit, jag lyssnar ibland på en pod som hon medverkar i, så det fick bli hennes bok också! Även den signerad!

Kattant som man är blev det en fin brosch också! En liten käck sak som man kan hänga runt halsen som halsband men som är en kniv så man kan skära av garnet. Får man även ha på flyget!

Tre nystan miniraggi från Järbo garn ska bli sockar tror jag.

På söndagen åkte jag till mässan med mamma och min syster Johanna. Vi hade det verkligen jätte trevligt! Här sitter vi och fikar! På vägen hem fikade vi igen ;) man får ju passa på! Tydligen är det 15 år sedan bara vi tre hittade på något ihop. 

Ett underbart garn från Garnbolaget som är handfärgat och heter Äpple med citron. Färgerna är klarare i verkligheten. Det ska bli en sjal av detta tänkte jag!

Jag kan ju säga att till Symässan i Göteborg vill jag fler gånger! Så himla roligt och så mycket att titta på!

Inga kommentarer: