fredag 5 augusti 2016

Underbara fredag!!

Idag började dagen tidigt. För kl 8 skulle vi ta skärgårdsbåten till Kungsholmens fort. När det är Skärgårdsfesten så bjuder de på vissa turer och då gäller det att passa på ;)
Vi satte ute på vägen till Kungsholmen och det blåste onekligen en hel del!
Det är 2 år sedan vi var på Kungsholmen sist och det var en helt annan guidning nu så det kunde liksom inte bli bättre.
Vi fick gå upp i det högsta tornet och gå ut på den lilla balkongen. Satan i gatan vad högt upp det var!! Jag stoppade ut ena foten och sedan drog jag snabbt in den igen!! Jag har blivit så satans höjdrädd med åldern!
Vi var borta 4 timmar så på vägen hem köpte jag några kroppkakor till lunch, gott att slippa laga mat!

Kl 16.30 skulle Doug Seegers spela så vi gick ut på stan. Så det blev 1 glas vin i solen och trevlig musik. En sväng upp på torget där jag köpte en god kaffe latte från en söt lite kaffebil ;)

Slutet på dagen blev lika bra som början ;) vi eller rättare sagt jag mumsade kräftor och Pallemannen åt räkor.
Nu myser vi i soffan och tittar på film.

Så trevligt det kan vara med Skärgårdesfest ;)

1 kommentar:

Anne sa...

Vi är dåliga på att utnyttja skärgårdsfesten. Men Hs bror var på samma guidade tur som er och de var också nöjda ��